Saturday 29 July 2017

my big announcement

hey everyone! it's 5pm on a saturday so it's a bit too late for a nap but a great time for a blog post! today started of really late for me so for breakfast i ate 2 pieces of dried meat! i love it and i was really happy yesterday when we bought so much of it. meat is delicious but all in moderation.
i showered and tidied up my study which is now super gorgeous and just so beautiful! i kinda had to do it too because i had an ant problem. that seems to be my #1 problem in life. that ants just love to follow me around and eat up my furniture.
after that i went to the train station to get tickets for a trip this weekend and we wrapped up really fats so we went to the nearby mall to hang out and i got to eat yummy food! so happy!! i ate a grilled fish with lemon tea. we walked around for a bit and i bought a coconut too!
we then went for a really grand business meeting that i cant tell you about but there was a lot of signing and photostatting involved. then i got some ice cream at a 7-11 and now im chilling.

time for my big announcement! Starting from this blog post, I will add a translation of every post in Bahasa Malaysia/Indonesia after the original post in english!! the idea came to me a month or so ago after watching a youtube video in the indonesian language. it dawned that i dont use the language much even though im good at it (it is not bragging if it is true and it is!). so i dont want to waste this skill and i think i can target a wider audience with using 2 languages instead of one so i will do my best! one day i hope to be able to post every post in 5 languages! that would be so epic!! you can look forward to it.

so when ever you see this picture, that's the divide between the 2 languages for each post.

hi semua! sekarang pukul 5 petang pada hari sabtu jadi sekarang terlalu lewat untuk tidur tetapi ini waktu hebat untuk memuat naik dalam blog saya.
hari saya bermula sedikit lewat hari ini jadi untuk sarapan saya hanya makan 2 keping daging kering. saya amat suka akan daging dan berasa gembira sekali semalam apabila kami membeli banyak daging! daging adalah sangat lazat tetapi makanlah dengan serdehana.

saya mandi and membersihkan meja yang saya guna untuk belajar yang akhirnya nampak cantik belaka! sebenarnya, saya perlu menyusun barang barang saya kerana saya jumpa banyak semut! ini masalah! masalah ini masalah #1 dalam hidup saya kerana semut amat suka megikut saya mana mana saya pergi dan makan semua perabot saya.
selepas itu, saya ke stesen kereta api untuk membeli tiket untuk perjalanan hujung minggu ini dan kami siap pembelian dangan sangat pantas jadi kami ke pusat membeli belah seterusnya dan makan makanan enak! gembiranya!! saya dapat makan seekor ikan bakar dengan teh limau. jalan jalan sedikit dan saya membeli sebuah kelapa untuk minum.
kemudian kami ke pejabat untuk urusan rasmi yang amat penting jadi saya tidak boleh memberitahu kalian tentangnya. selepas itu, saya membeli sebatang ais krim dan sekarang saya sedang berehat.

masa untuk pengumuman besar saya! bermula dengan post ini, saya akan menambah terjemahan setiap post dalam Bahasa Malaysia/Indonesia selepas post asal dalam Bahasa Inggeris!! saya mendapat idea ini semasa menonton video dalam bahasa indonesia. saya tidak mengunakan BM dengan banyak walaupun saya bagus dalam bahasa ini (saya tidak berlagak kerana ini benar). saya tidak mahu membazirkan kemahiran ini dan saya harap dengan memnuat ini, saya boleh meluaskan, menambahkan pembaca-pembaca saya! saya akan berusaha! satu hari nanti saya ingin menambah lagi banyak terjemahan lagi supaya ada terjemahan dalam 5 bahasa!! anda boleh menantikan hari itu! terima kasih!